Hvad skal du være opmærksom på

Hvad gør vi?

Når vi har modtaget din henvendelse, vil vi hurtigst muligt, og afhængig af problemets omfang og alvorlighed, påbegynde undersøgelse og intern afrapportering.

Det er vigtigt at du i så høj grad som muligt, medvirker til at afklare problemets omfang som du oplever det, og hjælper os med at opklare sagen. Vi appellerer til, at du i mellemtiden ikke selv utilsigtet medvirker til at forværre konsekvenserne.

Vi beder dig om ikke, at gå til medierne eller eksterne aktører med din viden, men i stedet benytte dig af whistleblowerordningen og i et samarbejde med os sikre, at vi sammen med virksomheden kan løse problemet i første omgang.

Vi beder dig om, for bl.a. at beskytte dig, om ikke at rejse problemstillingen på de sociale medier.

Der kan være tale om en problemstilling som kan udnyttes af andre. Det er derfor afgørende, at vi får mulighed for at løse problemet, før det bliver alment kendt. Dette er med henblik på at begrænse skaden, også for eventuelt berørte personer.

Tag kontakt og send dokumentation

Vi tager din henvendelse seriøst og fortroligt, og vi vil behandle den, så snart vi modtager den.

Vi modtager din besked og de vedhæftede filer og sender dig en bekræftelse på at vi har modtaget din henvendelse, og vender hurtigt tilbage til dig med svar på hvordan vi bedst hjælper dig og din virksomhed eller organisation.

Hvad sker der, efter du har sendt os din henvendelse?

Vi tager din henvendelse seriøst, og vi vil behandle den, så snart vi modtager den.

  • Du vil, når du bruger vores whistleblower-ordning, altid inden for 48 timer modtage en kvittering for din anmeldelse, så du ved, at vi har modtaget den.
  • Du vil inden for 1 uge få en tilbagemelding, der beskriver, hvad vi har gjort med din henvendelse. I tilbagemeldingen vil det også fremgå, om du skal forvente at høre mere fra os, eller om sagen er lukket.
  • Der kan være en pligt til at anmelde problemstillingen til offentlige myndigheder. Denne pligt påhviler i udgangspunktet virksomheden og ikke dig som anmelder.

Vi tilbyder dig som anmelder og medarbejder direkte løbende personlig sparring med en kvalificeret sagsbehandler.

Psykologhjælp

I særligt alvorlige sager har du mulighed for, i et samarbejde med virksomheden, at benytte dig af vores tilbud om personlig støtte fra en af vores krisepsykologer.